Facebook, serwisy mikroblogowe, Twitter, YouTube, Vimeo, wom marketing – to pojęcia, które kojarzy, a z całą pewnością przynajmniej powinna znać każda osoba odpowiedzialna za e-marketing. To niewątpliwie najbardziej nowoczesne sposoby reklamy w sieci. Jeżeli zamierzamy zdobyć klientów za pośrednictwem Internetu warto się nimi zainteresować oraz odpowiednio je wykorzystać. W niniejszym artykule mamy zamiar opisać najważniejsze, z punktu widzenia przedsiębiorstwa, sposoby reklamy w Internecie. Zapraszamy do lektury.

Zanim opiszemy przedstawione wyżej sposoby reklamy w sieci, które są ogromnie popularne w ostatnich latach i królować będą w 2015 roku, po krótce zaprezentujemy tradycyjne fprmy reklamy internetowej. Są to przykładowo: banery oraz linki reklamowe – publikowane są na portalach internetowych, czy wizytówkach www. Tradycyjna reklama internetowa to także marketing w wyszukiwarkach, w skład którego wchodzi m.in. pozycjonowanie stron www – a więc takie działania, żeby strona internetowa była jak najwyżej w wyszukiwarce, przykładowo Google na wybraną frazę. Reklama w sieci to także malingi – wysyłanie komunikatów reklamowych poprzez mail ciągle jest bardzo popularne i korzysta z niego wiele przedsiębiorstw. Nadal adresy mailowe zbierane są dzięki newsletterom, czy wydawaniu darmowych ebooków, które otrzymamy po podaniu adresu email. To można powiedzieć trzon reklamy w sieci.

 Najnowsze formy reklamy, te które zaprezentowaliśmy na początku artykułu to – serwisy społecznościowe (Facebook, Youtube, Twitter) i viral marketing, czy wom marketing. Marketing wirusowy to taka sytuacja, podczas której komunikat reklamowy, umieszczony np. w zdjęciu rozpowszenia się sam z siebie w Internecie – tak jak wirus w rzeczywistości. Tutaj możemy wymienić tak zwane memy – śmieszne zdjęcia, które szybko zdobywają popularność. Serwisy społecznościowe to temat sam w sobie. Jeśli chcemy zaistnieć w tego rodzaju portalach musimy wykazać się myśleniem strategicznym – musimy w odpowiedni sposób zaplanować komunikat reklamowy, jaki chcemy przekazywać odbiorcom. Musimy ponadto odpowiednio monitorować efekty reklam, patrzeć czy nasi klienci są zadowoleni lub czy przykładowo konkurencja nie chce zrobić nam psikusa i tak zwanego czarnego PR. Na rynku dostępnych jest bardzo dużo książek, które to prezentują. Możemy ponadto skorzystać z kursów wideo, czy specjalnie organizowanych warsztatów o tematyce social media. Jeśli natomiast kompletnie nie mamy czasu na zdobywanie tego rodzaju wiedzy to najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z oferty wyspecjalizowanych firm – tak zwanych agencji social media, które pomogą i doradzą. Można ponadto skorzystać z usług agencji reklamowych i agencji interaktywnych.

Leave your comment