Maszyna mająca napędowy charakter, która jest integralnym elementem łączącym mechaniczny napęd i przekładnie mechaniczną, w języku fachowym jest nazywana motoreduktorem. W pewnych wypadkach też występuje w pakiecie z dodatkowym urządzeniem, jak na przykład sprzęgło typu jednokierunkowego. W skrócie mówiąc na temat roli motoreduktora, to wyspecjalizowany element, którego najbardziej istotną rolą jest zastąpienie konwencjonalnych i stosowanych w powszechnym stopniu układów, które mają przeznaczenie napędowe. Te konkretne układy, składają się w zwykle z kilku zróżnicowanych przekładni. Jednym z wariantów takiego elementu, jest przekładnia nazywana pasową.

Jeszcze na dodatek, w skład tego typu konstrukcji wchodzą ponadto sprzęgła i różne inne elementy.
Natomiast jeżeli chodzi o rozmieszczenie elementów układu, wszystkie napędowe składowe, odpowiedzialne za proces przeniesienia momentu, jak również i redukcję prędkości, znajdują się w obszarze jednej obudowy. Rzadko spotykanym wariantem, jest kilka złączonych ze sobą segmentów, o rozproszonym charakterze.
Sam podział motoreduktorów napędzających hard-met.pl/pl/13/tasmy-transportujace-pcv-i-pu, jest warunkowany typem zastosowanej w użytej konstrukcji przekładni zębatej. Umieszczona jest ona w strukturze ostatniego stopnia przełożenia. Niżej króciutka charakterystyka motoreduktorów, stworzona w oparciu o klasyfikację na podstawie rodzaju zastosowanej przekładni.
Kategoria numer jeden to motoreduktory płaskie, w których to przekładnia ma taki kształt, że umożliwia zmieszczenie paru dodatkowych wariantów przełożeń, to zaś bardzo sprawnie będzie mogło znaleźć przełożenie na późniejszy cykl aktywności tych właśnie układów.
Następny rodzaj, w którym mogą występować w przemyśle motoreduktory, to wariant walcowy. Zgodnie z nazwą, mamy tu do czynienia z zastosowaniem walcowej przekładni. Istnieją też motoreduktory ślimakowe, a także planetarne czy stożkowe, tutaj również elementem warunkującym, jest zastosowana w nich przekładnia.
Skupmy się teraz na plusach i minusach, patrząc na stosowanie tych właśnie elementów. Sprawa numer jeden, za plus należy uznać ergonomię w rozlokowaniu tych elementów. Co to znaczy? Wszystkie motoreduktory mają niewielkie rozmiary i można pomieścić je w ramach jednej obudowy, co w naprawdę niezwykle dużym zakresie może uprościć wykorzystanie ich mocy w cyklu pracy, którą wykonują. Jest to oszczędność pracy dla osoby projektującej układ. Dlaczego? To bardzo proste. Nie trzeba wybierać elementów krok po kroku, wystarczy zaczerpnąć z katalogu i wybrać już stworzony model motoreduktora.
Minus stanowi tu fakt, że gdy w grę wchodzą duże moce i przełożenia, trzeba zastosować motoreduktor, który ma duże gabaryty. Wobec powyższego, w części przypadków zastosowanie konwencjonalnego, zaprojektowanego w rozproszony sposób układu napędowego, będzie o wiele korzystniejszym rozwiązaniem. To zdecydowanie największe z możliwych niedociągnięcie, jeśli już będziemy mówili o motoreduktorach. Warto dla bardziej sprawnego zgłębienia tematu, posłużyć się też grafikami przedstawiającymi przeróżne warianty tych konstrukcji. W sieci widnieją liczne rysunki i grafiki, które przedstawiają na przykład silniki typu indukcyjnego, razem z wykorzystaną przekładnią.

Comments are closed.